A hűtő kiválasztásánál figyelembe kell venni az autó rakterének a méretét, az elérni kívánt hőfokot, a használat módját (gyakori nyitással jár-e, mit szállítanak, stb.) belföldi vagy esetleg nemzetközi használatban lesz-e a jármű. Emellett természetesen speciális igények is felmerülhetnek, amelyekre egyedi megoldások lehetségesek.

Maga a raktérhűtő beépítése és beüzemelése 2-3 munkanap. A jármű felépítményezése, átalakítása már egy komplett technológiai folyamat. Hőszigetelt doboz felépítmény legyártása, alvázra szerelése, furgon utólagos hőszigetelésének kialakítása a technológiából eredően időigényesebb. A munkálatok elvégzése után számolni kell még a hatósági engedélyek beszerzésével, műszaki vizsgával, melyek a jogszabály által meghatározott időt vehetik igénybe.

Napjainkban mind utólagos hőszigetelést furgonokhoz, mind hőszigetelt doboz felépítményt többféle technológia alapján gyártanak, azonban egy dologban mindegyiknek egyeznie kell, ez pedig az elvárt hőátbocsátási tényező (magyarul a szigetelő képesség), az úgynevezett K érték. Ez fagyasztó (-20°C) kivitel esetén 0,34W/m²K, friss áruszállításra alkalmas (0°C) jármű esetén 0,4W/m²K. Legbiztosabb ha ATP minősítéssel rendelkező terméket választunk, mely hőszigetelés és raktérhűtő teljesítmény esetén is garanciát nyújt.
ATP egyezmény

Igen van. A gépjármű típusától és a raktér méretétől függően vagy süllyesztett beépítést vagy alsó kondenzátoros egységet tudunk javasolni.

A hőszigetelt felépítmények gyártása és utólagos hőszigetelés kialakítása során felhasznált anyagoknak meg kell felelni a hatályos törvényi és jogszabályi kötelezettségeknek, függetlenül a szállított áru típusától. Ennek betartásáról a gyártónak kell gondoskodni, tervezésnél (melyet a Nemzeti Közlekedési Hatóságnak jóvá kell hagynia) ezeket részletesen szerepeltetni kell.

Ha a szállított termék hőfoka + 5 alatt van mindenképpen javasolt a meleg gázos leolvasztó opció.

A diesel hűtőknél a hűtő berendezés működése független az autó motorjától, így álló helyzetben is bárhol képes hűteni, és folyamatosan tudja a megfelelő teljesítményt leadni.
Ez akkor különösen fontos, ha nagyobb távolságra szállítanak, és a pihenőidővel már kalkulálni kell. Ilyenkor ugyanis a pihenőkben, parkolókban nem járatható a jármű motorja (ezért súlyos bírsággal sújtják a sofőrt), csak a raktérhűtő.